Miele TOTAL CARE 5000 rood, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TOTAL CARE 5000 rood, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

John 17-10-2021

een toppertje

Ik heb de Miele TC 5000 nu 13 1/2 jaar in gebruik en heb daar al net zo lang plezier van. tegen alle regels in gebruik ik de stofzuiger ook bij bouwwerkzaamheden. Dan begint hij inderdaad wel eens te gieren, een teken om hem even inwendig te reinigen en de filters te vervangen. Maar daarna doet hij het weer prima. het blijft voor mij elke keer de vraag hoelang de Miele mijn wrede aanslagen op zijn capaciteiten weet te verdragen, maar tot nu toe heeft hij me nog geen dag teleurgesteld.

Pluspunten

• zeer betrouwbaar
  • volhardt in de moeilijkste omstandigheden

Minpunten

• geen

JdeSpa 02-12-2014

Zeer teleurstellende kwaliteit. Vorig jaar april hebben we werkelijk van alles laten repareren aan deze stofzuiger. Bedenk het maar en het was stuk, bij normaal huiselijk gebruik, eenmaal per week. Natuurlijk vielen de reparaties net buiten de garantietermijn. Miele kwam na veel gebedel van onze kant een klein beetje tegemoet maar nog steeds was het voor ons een flinke kostenpost. Een bedrag waar je ècht een nieuwe van zou kunnen kopen. Vlak na de reparatie begonnen opnieuw de problemen, vooral dat slappe breekbare materiaal is echt een misser van Miele. Maar ook het gebruik van het filter kan niet vanwege het enorme gierende lawaai. Om moedeloos van te worden, echt slecht. Miele bellen doen we ook maar niet meer, die doeden toen al erg formeel en ingewikkeld. Ik had meer waar voor mijn geld verwacht, en een betere service.

ReinaF 26-05-2013

Pluspunten:
- Telescopische zuigbuis is lekker lang verstelbaar.
- Grote zuigkracht.
- Verlengbare zuigslang, ideaal bij trap stofzuigen!
- Handige hulpstukken. Zeker het turbozuigstuk.

Minpunten:
- Korte levensduur. Na 3 jaar gewoon stuk!!!
- Slecht sluitende klep voor hulpstukken.
- Zuigt zwaar met verlengde zuigslang.

JdeSpa 16-04-2013

Wij hebben deze stofzuiger nu bijna drie jaar in ons bezit. Wat een teleurstelling. Het begon met de klep, die sprong telkens spontaan open en brak uiteindelijk. Dat bleek nog maar het begin. Meer defecten volgden elkaar op. Ik ga ze niet opnoemen. We hebben zelf dure onderdelen moeten vervangen omdat het verkopende bedrijf failliet was. De zuigkracht nam af en het klonk de laatste tijd alsof hij keihard moest werken om nog wat zuigkracht te leveren, ook met nieuwe filters. Dan werd hij de zuiger veel te heet en deze week begaf hij het na nog geen drie jaar normaal gebruik voor een huishouden met 2 personen.
Mijn moeder heeft haar hele leven al Miele, (" er is geen betere" zei ze altijd). Je geeft iets meer uit maar dan heb je ook iets goeds, dat dacht ik zelf ook. Valt me zwaar tegen van Miele. En pech voor ons, wij moeten weer op zoek naar een nieuwe stofzuiger.

Kimpie 25-03-2013

De stofzuiger zuigt prima. Motor is relatief stil maar geeft wel erg veel warmte af. Helaas maakt Miele in mijn ogen zijn reputatie niet waar. De slang knapt bovenaan af, de klep schiet soms spontaan open en de zuigbuis blijft niet meer aan het handvat zitten. Deze valt er gewoon van af. Na drie jaar volledig versleten en er valt niet meer goed mee te werken. Gewoon slecht. Nieuwe onderdelen van Miele zijn belachelijk duur waardoor een volledig nieuwe kopen goedkoper is. Geen Miele stofzuiger meer voor mij. Dit is de tweede stofzuiger van Miele met hetzelfde euvel.

Jaco64 04-03-2013

Ik heb deze stofzuiger nu bijna 3 jaar in mijn bezit. Het is in eerste instantie een prima stofzuiger alleen over de duurzaamheid ben ik niet te spreken. De hele klep van de stofzuiger blaast zichzelf op wanneer je de stofzuiger aan zet. Het lijkt wel of de scharnieren lam zijn waardoor de klep de kracht van de stofzuiger niet meer aan kan. De active clean filter komt uit zijn behuizing en de klep komt omhoog. Dit geeft daarbij ook nog het geluid van een stofzuiger die zichzelf opblaast. Ook de klep waar de opzet stukjes achter zitten komt steeds los/omhoog. Deze moet je dan weer een aantal keren dicht drukken voor hij blijft zitten. De stofzuiger wordt bij ons voor een normaal huishouden gebruikt, dus geen gekke dingen of grof geweld. Ik had van een Miele toch wel verwacht dat dit allemaal sterker zou zijn.

Officiele reactie van Miele 05-03-2013

Graag zouden wij in contact met u komen, wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens, telefoonnummer en kopie van de aankoopnota te mailen naar webcare@miele.nl , dan nemen wij contact met u op.

Miele Nederland Webcare

Gezina1961 03-02-2013

Dit is onze derde Miele stofzuiger. De eerste twee jaren zijn we zeer tevreden over de zuigkracht, assesoires, wendbaarheid, lengte van de steel, etc.
Waar we zeer ontevreden over zijn is de behuizing en scharnierpunten. Na een half jaar was het insteekstuk voor de stand afgebroken. Na twee jaar konden we het snoer niet meer oprollen. Kort daarna was het mondstuk wat je in de stofzuiger steekt lam en hebben we dit met tape vast moeten plakken. De telescoopstang is niet meer inschuifbaar.De grote klep naar de stofzak is sinds een jaar niet meer te sluiten, waardoor we nu een rode band om de hele stofzuiger hebben aangesnoerd.
Maar..de motor doet het nog. We kijken we naar een ander merk stofzuiger, omdat de ergenissen over de behuizing van Miele,wat het complex maakt in het gebruik, ons doet switchen.

DeeJay3131 04-09-2012

De stofzuiger nu al bijna een jaar in huis. Hij zuigt prima en maar goed dat de zuigkracht te verstellen is. Tapijt komt gewoon los! Dus dat is prima. Echter er zijn ook nadelen aan en dat zijn de volgende:
-De slang is voor mij net te kort. Een halve meter langer en ik was blij..
- De wieletjes zijn rot dingen want die kunnen niet eens over zijn eigen draad heen rollen. Dus blijft de zuiger steken. Moet je er weer aan trekken om de zuiger naar je toe te krijgen.
-De motor wordt warm tot heet en het is net of de kachel aan gaat zoveel warmte produceert hij. Je gaat spontaan extra zweten door de hitte en het werk...
Dus dat ergonomische is niet erg goed geregeld.En bij Miele werken toch wel mensen die ook zelf zuigen thuis?
Dus de volgende keer even luisteren en kijken op deze forum om er van te leren en er beter van te worden.

Anna1963 12-04-2012

Het bedrag wat je voor deze stofzuiger betaald is ie beslist niet waard. Hij is ontzettend zwaar, lomp en blijft echt overal achter klem zitten. Totaal niet flexibel. Als 2e stofzuiger (voor de bovenverdiepingen) heb ik gelukkig nog mijn oude Philips van 13 jaar oud, die veel hanteerbaarder is. De lange steel/buis v/d Miele is op zich wel handig, alleen slecht te bedienen. (Heb me er aantal malen aan bezeerd.) Bovendien kun je er moeilijk mee onder de bank zuigen omdat hij bijna niet horizontaal te gebuiken is. De klep (bovenop) gaat bij mij tijdens gebruik ook steeds vanzelf open, erg irritant. Het enige pluspunt is de turbobostel die erbij zit, door de roterende borsteltjes verwijder je gemakkelijk honden/kattenharen. Maar ik zou deze stofzuiger niet een tweede keer kopen.

MedicineMein 19-01-2012

De Miele total care is een degelijke, goed zuigende stofzuiger. De zuigkracht is goed te reguleren. Ikzelf vind de stofzuiger iets aan de zware kant, maar het maakt wel dat hij goed tegen een stootje kan. Door de 360graden wieltjes en lange slang is hij echter erg makkelijk in gebruik.
We hebben de turboborstel en de parketborstel erop zitten en beiden werken super. Met 3 katten hebben we veel haar op de kussen en bank en dat is er in no-time vanaf. Geweldig. De enige twee minpuntjes is dat zoals eerder op dit forum aangegeven het klepje van de accessoires gemakkelijk openspringt..is inderdaad niet zo handig gemaakt en we hebben m toch maar dichtgeplakt met een plakbandje. en het twee min-puntje is dat hij wel aan de prijs is. Deze twee punten wegen zeker niet op tegen de geweldige werking van het apparaat. Een aanbeveling om te kopen, zeker voor mensen met dieren.

sas.kia 22-06-2011

deze stofzuiger minder dan 4 jaar geleden gekocht, na 3 reparaties van het snoer aan de binnenzijde is het nu definitief voorbij. Nu doet ie het helemaal niet meer. Je mag toch wel verwachten dat een stofzuiger langer meegaat, en zeker voor deze prijs.

Hans12345D 14-02-2011

Na vier jaar is de Miele ter ziele. De motor heeft nu een brom die lijkt op de sirene van het maandelijkse alarm. Voor een miele vind ik de levensduur tekort. Ik moet zeggen dat het wel de derde of vierde miele is die we inmiddels hebben gehad. De overige merken stofzuigers waren nog sneller kapot.

simoneh20 05-01-2011

Wat een verademing om met een stofzuiger te zuigen met zo'n lange steel eraan! Hij zuigt als een tierelier een zwier zo het hele huis door. Ik vind hemzelf neit echt heel stil in geluid, maar dat mag de pret niet drukken. Een stofzuiger maakt altijd wel lawaai denk ik dan.

marvin1970 16-11-2010

Heb nu deze stofzuiger bijna een halfjaar in gebruik. Ik hoef mijn mening niet te herzien, Wat me van deze stofzuiger vooral opvalt is, dat ie vrijwel geen lawaai maakt, wat een zeer groot pluspunt is.

dimitri33 25-02-2010

---------- update review 25-02-2010 ----------
nu bijna twee jaar geleden deze miele gekocht.
ben er zeer over te spreken.
erg prettig is de parket-borstel en de normale zuigmond omdat ik beneden een houte vloer heb en boven tapijt, tevens is de verleng slang ideaal voor het zuigen van de trappen.
het snoer is lang genoeg en hij volgt je waar je ook heen wil.
de telescopische zuigbuis XXL te gek voor de langere mensen en mensen met rug klachten, deze bestaat uit drie delen !!
de speciale afsluit dop voor de opening zodra de slang van de machine gehaald wordt voorkomt nare luchtjes. ik kan eerlijk waar geen negatief iets vinden over dit type van miele !

---------- oude review 25-09-2008 ----------
heb deze stofzuiger een paar uur geleden gekocht en heb het show model gekregen die voor uitleg van het personeel bestemd is geweest, vandaar een flinke korting.
ik benm zeer tevreden, mijn vorige was een dyson die ik binnen een maand heb verkocht.
deze maakt erg weinig geluid en het praktische is dat de slang 150cm langer gemaakt kan worden en met de speciale parket mondstuk ben ik helemaal ik mijn nopjes.
het enige nadeel is dat ik vind dat het snoer langer kan (6.5m) de wielen zijn zacht voor mijn parket vloer, erg belangrijk. in een vorig verhaal lees ik dat ze een parket borstel erbij kregen maar die is standaard.

G. Zalm 20-11-2009

Afgelopen week de Total Care ontvangen. Prachtige machine. Alle (luxe) zuigmonden zitten er bij. Zuigt uitstekend. Vooral de lange telescopische stang valt op met een erg lange slang. Aan de slang kan een verlengstuk gezet worden, dat ook ng eens dubbel knakken achter de handgreep voorkomt. Weinig getrek dus en vanaf een positie is een groot gebied te zuigen. Vind hem eigenlijk beter dan de Medicaire die nu boven staat. Wat wel ontbreekt en apart moet worden bijgekocht is het HEPA filter. Mat de accesoires een heerlijke degelijke stofzuiger.

dokslaan 10-10-2009

Lang getwijfeld over Dyson zonder zak of Miele met zak. Toch overstag gegaan om Miele te kopen gezien de gemengde ervaringen met de Dyson. Geen seconde spijt van, zuigt uitstekend, alles is degelijk uitgevoerd en grote plussen zijn de telescoopstang, de complete uitrusting en de enorme zuigkracht. Nu drie maanden in bezit, zou het iedereen aanbevelen. Enigste mini-minpuntje: het klepje aan de bovenzijde stang om mechanisch zuigracht te regelen, deze raak je tijdens het zuigen vaak aan waardoor onbedoeld zuigkracht verminderd. Daarom vormgeving een 9.

Zaandam 30-08-2009

29 augustus 2009 deze stofzuiger gekocht, de zuigkracht is instelbaar, zuigt fantastisch op halve snelheid, kokosmat kreeg ik nooit schoon nu wel met de turboborstel. Stofzuiger volgt prima, kleine wieltjes, die snel helemaal ronddraaien.
Met de vorige Miele deed ik ongeveer 20 jaar.Prima koop!

Coby 50 20-04-2008

Mijn eerste berichtje heb ik geschreven op 6-3-2008 nu volgt een nieuw bericht we hebben de totalcare gekocht van Miele en we zijn er nog steeds erg tevreden over we hebben een hond die veel haren verliest en iedere dag wordt er gestofzuigt en ik kan iedereen deze stofzuiger aanraden het stofzuigen is geen vervelende klus meer maar plezier om te doen, het is zelfs zo dat ik voor boven te stofzuigen een philips heb maar ik neem de miele mee naar boven omdat ik vindt dat de mile zelfs nog beter stofzuigd dan die philips, ik hab de totalcare 28-2 gekocht dus ik heb al een beetje zuigervaring met deze stofzuiger

Zucherro 12-09-2007

Niks bijzonders, deze stofzuiger. Zuigt wel goed, maar dat deed de voorganger (een goedkopere Philips) ook. En je moet met de borstel toch overal overheen. Dat verandert niet met een nieuwe , krachtigere Miele. De juichverhalen hieronder ('plinten van de muur') zijn zwaar overdreven.
Wel is de machine wat stiller dan de oude (voor zolang het duurt). Het snoer had wat langer mogen zijn. De accesoires zijn niet bijzonder. Wel aardig van de winkelier dat we er de parketborstel gratis bijkregen, maar die hebben we nog niet echt nodig gehad. De standaard borstel werkt ook prima op parket.
Conclusie: goeie stofzuiger, maar prijzig.

mirjam67 09-05-2007

Inmiddels 2 weken in bezit. Grandioze stofzuiger en ook de telescopisch verstelbare stang is ideaal (ik ben nl. nogal lang). het is maar goed dat de zuigkracht verstelbaar is, want op vol vermogen zuigt hij haast de plinten van de muur ;-).

ilona2007 12-12-2006

Ik heb deze stofzuiger vanmiddag gekocht en direct geprobeerd. Ik heb spijt....
spijt dat ik er niet eerder een aangeschaft heb ! Je hoeft maar naar de stof te
kijken en het wordt al opgezogen ! In vergelijking met onze vorige stofzuiger,
maar deze bijna geen lawaai.
Ik moet alleen nog even kijken hoe het nou precies werkt om de trap te zuigen.
Je schijnt de stofzuiger beneden te kunnen laten staan en dan de hele trap mee
te kunnen zuigen. Omdat de gebruiksaanwijzing niet compleet is (ik heb het
laatste (showroom)exemplaar meegenomen), moet ik dit nog verder uitzoeken.

piet 83 10-07-2006

het is een geweldige stofzuiger hij zuigt echt alles op als je hem op max zet
komt echt alle uit je vloer bedekking de wielen zijn ook goed gang makkelijk
over drempels hij volgt goed met stofzuigen de stang houd ook goed vast en is
in hoogte verstelbaar. zijn er ook nadelen ja de aan en uit knop is niet echt
sterk en ik denk dat dat het eerste stuk gaat en de klep die omhoog gaat als je
de hulpstukken pakt is ook niet echt sterk. maar het is gewoon een geweldige
stofzuiger als je naar gebruiksgemak en zuigkracht kijkt

Lisa 05-03-2005

Klasse aparaat zeer tevreden mijn vorige stofzuiger was ook een Miele heeft het
ruim 20 jaar gedaan dus de nieuwe moest ook een Miele zijn hij voldoet helemaal
aan mijn verwachting.

Caroline2 02-06-2004

Na een aantal jaren modderen met kleinere (goedkopere) stofzuigers nu maar eens
een goede gekocht. Met vier kinderen gebruik je zo'n ding toch vrijwel
dagelijks. Hij bevalt prima, zuigt als een tierelier en ook de handige
parketborstel doet goed dienst. Het enige nadeel vind ik dat de slang in
verlengde toestand wel eens losschiet bij het verbindingsstuk. Maar je kunt de
slang ook heel goed niet verlengd gebruiken.